AKTUALIZACJA ROZKŁADU JAZDY: 15.12.2017, PRZETARGI: 19.06.2017

GoPay - płatności mobilne

2017-06/1497008176-gopay.png

Przesiądź się na GoPay
Firma GoPay, zgodnie z decyzją Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej wychodząc na przeciw oczekiwaniom swoich Klientów od dnia 23.10.2017 roku udostępni sprzedaż biletów 24 i 72 godzinnych przez aplikację mobilną.


"Nasz system pozwala zaoszczędzić czas Pasażerów, dla wygody wprowadziliśmy nowatorskie rozwiązanie umożliwiające zakup kilku biletów w aplikacji, z możliwością aktywacji w dowolnym terminie przed przejazdem. Dodatkowo aplikacja nie wymaga rejestracji i jest całkowicie darmowa. Aplikacja jest możliwa do pobranie w sklepie Google Play, App Store, Windows Phone, aby dowiedzieć się więcej zapraszamy na stronę www.gopay24.pl" – dodaje Robert Pietras – GoPay Sp. z o.o.
"Nie zwlekaj zaoszczędź czas i skorzystaj z GoPay"

 

GoPay – nowy operator

 
Od 8 czerwca Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej umożliwia zakupu biletów przez telefon przy pomocy nowej aplikacji - GoPay. Jest to trzeci operator płatności mobilnych, po moBilecie i SkyCash, za pomocą, którego można skasować jednoprzejazdowe bilety metropolitalne z wykorzystaniem telefonów komórkowych.


Zasada działania

 
Zakup i kasowanie biletu przy pomocy nowego systemu odbywa się inaczej niż w dotychczas funkcjonujących aplikacjach. Rozdzielony został bowiem proces zakupu i kasowania (aktywacji) biletów. Użytkownik GoPay może zakupić sobie dowolną liczbę biletów z wyprzedzeniem. Natomiast gdy chce zrealizować przejazd transportem zbiorowym, to po wejściu do pojazdu uruchamia aplikację w telefonie, wybiera wcześniej zakupiony bilet, wpisuje nr linii i go kasuje (aktywuje). Podczas kontroli biletu okazuje ekran z aktywowanym biletem.
Nowością aplikacji GoPay jest także brak konieczności rejestracji konta i logowania w systemie. Z aplikacji można korzystać od razu po jej zainstalowaniu na telefonie komórkowym. Należność za bilety pobierana jest bezpośrednio z konta bakowego za pomocą karty płatniczej lub za pomocą płatności MasterPass.


GoPay w autobusie, tramwaju i trolejbusie

 
Za pomocą aplikacji GoPay kupować można jednoprzejazdowe bilety metropolitalne obowiązujące w komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni oraz MZK Wejherowo. Opłata za przejazd linią zwykłą, uiszczana za pomocą telefonu wynosi 3 zł (bilet normalny) lub 1,5 zł (bilet ulgowy). Koszt podróży linią pospieszną, specjalną lub nocną wynosi odpowiednio 4 i 2 zł. Warto zauważyć, że bilet kupiony przez telefon jest tańszy, niż jego papierowy odpowiednik nabyty w kiosku.
Dodatkowo, w ramach promocji w dniach od 8 do 18 czerwca 2017 r., GoPay zwraca wartość pierwszego biletu. Szczegóły dotyczące promocji znajdują się w regulaminie promocji dostępnym na stronie www.gopay24.pl

Transport w innych miastach


Prezentowana usługa występuje także w wielu innych polskich miastach. Dzięki temu po przyjeździe np. do Poznania, Kołobrzegu, Koszalina i kilkunastu innych miast można od razu wsiąść do komunikacji miejskiej, nie tracąc czasu na poszukiwanie punktów sprzedaży biletów.


Jak zostać użytkownikiem GoPay ?


Żeby móc korzystać z usługi, wystarczy posiadać telefon z dostępem do internetu i zainstalować bezpłatną aplikację, którą można pobrać bezpośrednio ze sklepu Google Play, App Store lub Windows Marketplace. Następnie, jeżeli nie jest się użytkownikiem usługi MasterPass, należy zarejestrować w portfelu elektronicznym kartę płatniczą na podstawie, której będą realizowane płatności.

gopay.jpg
Bilety telefoniczne na obszarze Metropolii Zatoki Gdańskiej


Od początku uruchomienia płatności mobilnych przez MZKZG, za pomocą telefonu kupiono około 2,3 mln biletów. W maju 2017 r. pasażerowie skasowali 125 tys. biletów, w tym ponad 96,7 tys. za pomocą usługi SkyCash. 65% z nich to opłaty normalne.