AKTUALIZACJA ROZKŁADU JAZDY: 23.11.2024, PRZETARGI: 17.01.2025

Kontrola biletowa

bip.png

Kontrola biletowa

MZK Wejherowo Sp. z o.o. upoważnia firmę Zakłady Wielobranżowe „RENOMA” Sp. z o.o. do przeprowadzania kontroli biletów w pojazdach MZK Wejherowo, rozpatrywania reklamacji oraz prowadzenia postępowań windykacyjnych.

Opłaty dodatkowe

Opłata dodatkowa:   u
kontrolera*
w ciągu
7 dni* 
1) pobierana w razie braku odpowiedniego dokumentu przewozu 288 zł 144 zł 201,60 zł
2) pobierana w razie naruszenia przepisów o przewozie rzeczy lub zwierząt 120 zł 60 zł 84 zł
3) pobierana w razie braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu 240 zł 168 zł
4) pobierana w razie spowodowania, bez uzasadnionej przyczyny, zatrzymania lub zmianę trasy środka transportu 912 zł
5) Opłata manipulacyjna uwzględniająca ponoszone koszty czynności związanych ze zwrotem lub umorzeniem opłaty dodatkowej 10 zł 

* W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej bezpośrednio kontrolującemu, wysokość opłat dodatkowych określonych w pkt. 1) i 2) obniża się o 50%. W przypadku uiszczenia opłaty dodatkowej w ciągu 7 dni od daty wystawienia dokumentu zobowiązującego do uiszczenia tej opłaty, wysokość opłat dodatkowych określonych w pkt. 1), 2) i 3) obniża się o 30%.

§ Podstawa prawna: Zarządzenie Prezydenta Miasta Wejherowa nr 78/2022 z dnia 4 maja 2022 r. w sprawie przyjęcia "Taryfy przewozu osób i bagażu w publicznym transporcie zbiorowym organizowanym przez Urząd Miasta Wejherowa"

Reklamacje i odwołania

Podróżny ma 3 miesiące od otrzymania wezwania do zapłaty na złożenie pisemnej reklamacji.

Podróżny z uprawnieniem do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów, który nie okazał ważnej Karty Elektronicznej lub dokumentu, ma 7 dni od otrzymania wezwania (z wyłączeniem dnia jego wystawienia) na złożenie reklamacji. Reklamacja powinna zawierać:
uwierzytelnioną kopię dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego,
oryginał wezwania do zapłaty,
 dowód wniesienia opłaty manipulacyjnej (10 zł).

Brak reklamacji w terminie skutkuje utratą prawa do anulowania opłaty. 

Reklamacje

Osobiście

Zakłady Wielobranżowe „RENOMA”
ul. Wały Jagiellońskie 2/4
80-887 Gdańsk
tel.: +48 58 721 39 80 (wew. 29)

Godziny otwarcia:
poniedziałek - wtorek: 8:00 - 16:00
środa: 10:00 - 18:00
czwartek - piątek: 8:00 - 16:00

Elektronicznie 

Adres e-mail:
reklamacje.wejherowo@zwrenoma.pl

Ochrona Danych Osobowych

Informujemy, że:
administratorem danych osobowych jest Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo Sp. z o.o., ul. Tartaczna 2, 84-200 Wejherowo,
administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się pod adresem e-mail: iodo@mzkwejherowo.pl,
 dane osobowe są przetwarzane przez Zakłady Wielobranżowe „RENOMA” Sp. z o.o. na podstawie upoważnienia MZK Wejherowo Sp. z o.o.,
dane osobowe są przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń i realizacji obowiązków prawnych, a także mogą być przekazywane sądom, organom egzekucyjnym, firmom windykacyjnym i pełnomocnikom procesowym,
dane osobowe będą przechowywane do wyegzekwowania należności, jednak nie krócej niż przez czas niezbędny do obrony praw administratora,
 podstawy prawne przetwarzania danych znajdują się w odpowiednich przepisach prawa (w tym art. 33a ust. 3 i 4 prawa przewozowego). Zgodnie z art. 33a ust. 7 prawa przewozowego pasażer jest zobowiązany do podania danych osobowych,
podczas przetwarzania danych osobowych podróżnego w celu wyegzekwowania należności wyszczególnionych w wezwaniu do zapłaty, decyzje o podjęciu kolejnych działań windykacyjnych mogą być podejmowane w sposób zautomatyzowany, w zależności od braku zapłaty należności,
pasażer ma prawo dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu, a także złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.

Podstawa prawna:
ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo Przewozowe (tekst jedn. Dz.U. z 2017, poz. 1983 z późniejszymi zmianami) (dalej: „prawo przewozowe");
rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego. (Dz.U.2006.38.266 z późn. zm.);
rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27kwietnia2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).